MBSR (Mindfulness-Based Stress Reduction) – kurs, 8 spotkań

Więcej

Zaczyna się za 7 Dni, 11 Godzin

30 maja 2022 18:00 - 20:30

Więcej dat

  • 23 maja 2022
  • 30 maja 2022
  • 6 czerwca 2022

Centrum Praw Kobiet serdecznie zaprasza do udziału w warsztacie #AkademiaMocyKobiet

Temat: MBSR (Mindfulness-Based Stress Reduction) – kurs, 8 spotkań, co tydzień

Godziny: 18.00-20.30, 2h30 min

Terminy: poniedziałki, pierwsze spotkanie 04.04.2022;

11.04.2022; 25.04.2022; 09.05.2022, 16.05.2022, 23.05.2022; 30.05.2022; 06.06.2022

Lokalizacja: ul. Piękna 66a lok. 10, Warszawa

To kurs polegający na nauce ćwiczeń medytacyjnych, które pomagają z czasem regulować poziom stresu, nazywany też treningiem uważności. Regularna praktyka mindfulness i medytacji poprawia zdrowie i samopoczucie, przynosi wyciszenie umysłu. Pomaga nam uspokoić i ciało, i umysł.

Dzięki tym zajęciom:

  • nauczysz się redukować stres, zarządzać nim
  • nauczysz się świadomiej oddychać
  • poczujesz swoje ciało
  • wyciszysz umysł
  • poprawisz zdrowie i samopoczucie
  • połączysz harmonijnie ciało i umysł.

Uważność uczy szczerej obserwacji własnych reakcji i nawyków. Poznawanie i zauważanie ich to sposób, który daje możliwość faktycznego poznania samego siebie. Medytacja uważności daje odpowiedź na pytanie: Gdzie i kiedy jest to słynne „tu i teraz”? Uważność daje szansę na zmianę naszego nawykowego podejścia do sytuacji stresowych. Z czasem pokazuje, że pomiędzy stresującym zdarzeniem, a naszą reakcją na nie, jest krótka chwila na świadomą decyzję. Warto z niej skorzystać.

Często zamiast żyć i cieszyć się życiem jesteśmy przeciążeni pracą i życiem rodzinnym. Często problemy , które na nas spadają rządzą nami, a my nie umiemy im podołać. Współczesność w coraz większym stopniu angażuje nasze zmysły. Przestajemy słuchać samych siebie.

Jak wygląda kurs MBSR?
spotkania odbywają się raz w tygodniu i trwają 2,5 godz.

Na tych spotkaniach będą:

  • ćwiczenia ze świadomością ciała
  • proste ćwiczenia oddechowe i ruchowe z jogi
  • prowadzone medytacje
  • krótkie wykłady i dyskusje grupowe na temat indywidualnej percepcji stresu i teorii stresu
  • szkolenie umożliwiające włączenie uważności w codzienne życie.

Ważną częścią treningu jest codzienna praktyka w domu (ok. 45 min).

Co z tego może wyniknąć?

  • trwała redukcja fizycznych i psychicznych objawów stresu (np: lepszy sen)
  • większa zdolność do zrelaksowania się fizycznie i psychicznie
  • opracowanie strategii radzenia sobie w sytuacjach stresowych
  • zdolność do świadomego działania w sytuacjach stresowych
  • wzmocnienie samoakceptacji
  • aktywacja osobistych, indywidualnych zasobów
  • większe zaufanie do samodzielnego leczenia własnego zdrowia
  • świadome postrzeganie teraźniejszości bez jej oceny
  • więcej zrozumienia, akceptacji, spokoju i radości życia.

Wystarczy twój aktywny udział … i trochę cierpliwości!

Prowadząca: Aleksandra Justa – trenerka MBSR i zawodowa aktorka. Mama 4 dzieci, wychowująca je sama. Przed rozpoczęciem kursu możliwość indywidualnej konsultacji.

Koszt: Udział w spotkaniu jest bezpłatny!

Zapisy: https://forms.gle/seT8SGSKf8gxhVtN9

Liczba osób w grupie jest ograniczona, o uczestnictwie w warsztatach decyduje kolejność zgłoszeń i rozmowa kwalifikacyjna, która odbędzie się w dniach 30-31 marca 2022 r.

W przypadku niezgłoszenia się wystarczającej liczby uczestniczek, zastrzegamy możliwość zmiany terminu lub odwołania kursu.

Pomoc w czasie pandemii Pomoc w czasie pandemii