Najczęściej zadawane pytania

KOMU I JAK POMAGAMY

Udzielamy pomocy kobietom, których prawa są łamane, w szczególności kobietom  doświadczającym różnych form przemocy i dyskryminacji, m.in. ze względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, sytuację rodzinną.

Pomagamy kobietom w każdym wieku,

WAŻNE:  Centrum Praw Kobiet nie prowadzi mediacji między osobą doznającą przemocy a sprawcą,  nie przyjmuje również klientek, których interesy i oczekiwania są sprzeczne lub są stronami konfliktu.

W Fundacji CPK możesz skorzystać z:

  • wywiadu pozwalającego rozpoznać czy doswiadczyłaś przemocy,
  • interwencji w kryzysie,
  • konsultacji psychologicznej/prawnej/finansowej,
  • bezpiecznego schronienia,
  • pomocy socjalnej,
  • asysty naszej wolontariuszki podczas rozprawy w sądzie/przesłuchania na komendzie policji/pobytu w prokuraturze/wizycie u lekarza,
  • aktywizacji zawodowej i wzmocnieniu siebie.

Najlepiej od skontaktowania się z naszymi specjalistkami w Pierwszym Kontakcie. Wszystkie telefony i adresy do placówek Fundacji znajdziesz w zakładce KONTAKT na stronie głównej.

PIERWSZY KONTAKT

Pierwszy Kontakt to rozmowa telefoniczna lub spotkanie z jedną z naszych specjalistek Pierwszego Kontaktu. To mądre, cierpliwe i dyskretne kobiety, które przeprowadzą z Tobą wywiad diagnozujący Twoją sytuację, potrzeby i oczekiwania.

Zastanów się przez chwilę, czym chcesz się podzielić, o czym opowiedzieć, co stanowi dla Ciebie problem. Powinnaś wiedzieć, że podczas Pierwszego Kontaktu zostaniesz poproszona o wypełnienie ankiety (w przypadku telefonu – ustnie, w przypadku spotkania – pisemnie), która jest dla nas podstawą do założenia Ci karty klientki Centrum Praw Kobiet. Od tej pory będziesz mogła korzystać z różnych form pomocy oferowanych przez Centrum Praw Kobiet.

Powinnaś wiedzieć, że z uwagi na duże zainteresowanie świadczoną przez CPK pomocą, nie zawsze będzie możliwe umówienie się na spotkanie w krótkim terminie.  Jeśli sprawa jest nagła i wymaga natychmiastowej interwencji, koniecznie poinformuj nas o tym w trakcie rozmowy telefonicznej!  Postaramy się, z uwagi na szczególne okoliczności, umówić Cię na spotkanie w trybie przyśpieszonym.

Oczywiście, że tak. Może się zdarzyć, że znajdziesz się w sytuacji awaryjnej i nie będziesz miała nawet telefonu do dyspozycji. Przyjdź. Dołożymy wszelkich starań, aby pomóc, w miarę naszych możliwości. Nasze placówki znajdują się w Warszawie, Gdańsku, Łodzi i we Wrocławiu.

Mamy do Ciebie gorącą prośbę, w każdej sytuacji, o ile to możliwe, jeśli z jakiś powodów nie będziesz mogła do nas dotrzeć, zadzwoń i odwołaj wizytę. To bardzo ważne, aby w tym czasie inna kobieta poszukująca pomocy mogła z niej skorzystać. Nie martw się, nie stracisz możliwości skorzystania z naszej pomocy –  znajdziemy dla Ciebie nowy termin spotkania.

POMOC SPECJALISTYCZNA - KONSULTACJE PRAWNE I PSYCHOLOGICZNE

Konsultacje z naszymi specjalistami z zakresu pomocy prawnej, psychologicznej lub innej oferowanej formy pomocy, proponujemy dopiero po przeprowadzeniu wstępnej rozmowy na temat Twojej sytuacji podczas Pierwszego Kontaktu.

W ramach pomocy nieodpłatnej nie prowadzimy terapii długoterminowej. Spotkania z naszymi psycholożkami i terapeutkami ograniczone są, co do zasady, do 12 spotkań.

Pomoc psychologiczna i prawna jest świadczona przez psycholożki i prawniczki współpracujące  z Fundacją w każdym z miast, w którym działamy: Warszawie, Gdańsku, Łodzi i we Wrocławiu.

Jeśli czas oczekiwania jest zbyt długi, wolisz zachować anonimowość, mieszkasz zbyt daleko od naszych poradni, możesz skorzystać ze zdalnego wsparcia psychologicznego, kontaktując się ze specjalistkami pracującymi przy telefonie zaufania od poniedziałku do środy i w piątki pod numerem 226213537  od godziny 10:00 do 16:00. W czwartki pod tym samym numerem telefonu funkcjonuje dyżur prawny.

W wyjątkowych sytuacjach, wychodząc naprzeciw kobietom chorym, niepełnosprawnym lub w trudnej sytuacji rodzinnej,  możemy umówić Cię na poradę za pośrednictwem skypa lub w miarę możliwości odwiedzić Cię w domu.